dimecres, 18 de desembre del 2013

Taxonomia de Bloom

DEFINICIÓ

La taxonomia de Bloom és una manera de classificar els objectius educatius de forma cognitiva. La idea central d'aquesta taxonomia és allò que els educadors han de voler que els alumnes sàpiguen és a dir són els objectius educacionals. Tenen una estructura jeràrquica que va del més simple al més complex o elaborat fins a arribar al d'avaluació. Quan els mestres programen han de tenir en compte aquests nivells i mitjançant les diferents activitats han d´anar avançant de nivell fins aconseguir els nivell més alts.

Aquesta taxonomia representa el procés d’aprenentatge a diferents nivells però no implica que els alumnes hagin de començar des del nivell taxonòmic més baix i seguir sinó que poden començar a qualsevol nivell taxonòmic i anar augmentant.

Aquesta taxonomia a l’era digital no està enfocada cap a les TIC perquè aquestes són només medis, s’enfoca a l’ús de les TIC per recordar, entendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear entre altres.




Taxonomia de Bloom per a l'era digital

AMPLIACIÓ

A continuació us deixo l'article complert on explica clarament què és la taxonomia de Bloom i d'on he extret tota la informació per realitzar aquesta entrada: Taxonomia de Bloom per a l'era digital.

REFLEXIÓ

Penso que aquest mapa conceptual és molt útil per una professió com és la nostra, fer de mestre no és gens senzill i aquest quadre ens ajuda a poder assolir i a organitzar les competències dels alumnes.
Penso que és molt important seguir aquesta teoria i tenir tota l'estona en ment aquest quadre tant important. El fet que hi hagi verbs i seguidament exemples ajuda al mestre a saber com treballar les competències i dóna exemples per poder-les treballar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada